Jaarverslag 2019

Het jaar begon met de nieuwe secretaris, Joke , die het stokje had overgenomen van Yoff .

In de loop van het jaar mochten wij 2 nieuwe bewoners verwelkomen:
Ineke , zij kon een woning krijgen op de tweede verdieping van onze flat waar verder geen bewoners van onze woongroep wonen, maar omdat zij al reservelid bij ons was, werd zij met instemming van de woongroep als groepslid met open armen ontvangen.

En Jos kwam bij ons op de derde verdieping wonen, nadat Madelief (die vroeger lid van de groep is geweest), naar elders verhuisde.

In het voorjaar hebben wij onze logeerkamer op laten knappen, nieuwe bedden en een kast aangeschaft, nieuw laminaat laten leggen, nieuwe aankleding voor de ramen. Geverfd en opgefrist……kortom: De mooie “nieuwe” logeerkamer kan weer jaren mee. Inmiddels vernemen wij van de logees dat alles puik in orde en goed bevonden is.

In de zomer hebben we twee keer een BBQ kunnen houden op ons terras, wederom uitstekend verzorgd door onze ‘Braaimaster’ Ben en zijn lieve vrouw Irene.

En we hebben zelfs tweemaal een dagtocht gemaakt in 2019, omdat we niet unaniem konden kiezen wat onze bestemming zou worden.

woongroep MozartheuvelWe wisten toen nog niet dat we in 2020 helemaal geen dagtocht zouden maken i.v.m. de maatregelen rond Corona. Blijkbaar hebben we onbewust een voorschot genomen.
De eerste tocht bracht ons naar Kleve, een leuk, oud stadje net over de grens in Duitsland.
Dat was ’s ochtends, en ’s middags reden wij in een fluistertreintje over de dijk van de Ooijpolder, bij Nijmegen. Daarna een heerlijk diner, uit “Grootmoeder’s pannetje”.

Ook op onze tweede dagtocht, naar het natuurpark Oosterschelde, waren de weergoden ons goed gezind, want het was zeer warm zelfs, dus heerlijk varen op de Oosterschelde! We bezochten Zierikzee in de middag en sloten de dag af met een heerlijk diner in Stellendam. Onze bijna vaste chauffeur, goed van de tongriem gesneden en vol van verhalen, vermaakte ons de hele dag en dat droeg zeker bij aan het succes van deze tocht.

Er was ook in het jaar 2019 als vanouds een Nieuwjaarsborrel, een Paasbrunch, een Sinterklaasmiddag met lekkers en spelletjes, een Kerstbrunch en maandelijks een Happy Hour. Onze wekelijkse koffie-uurtjes werden druk bezocht, en er kwamen veel (nieuwe) reserveleden kennismaken. Onze reserveleden zijn trouwens altijd van harte welkom bij alle activiteiten en tot onze vreugde gingen enkelen van hen ook mee op onze dagtochten.